Ładowanie…

Mobilny Serwis do Foteli w Warszawie

Naprawa Fotele, Elektryczne, Dentystyczne, Medyczne, Masażu dojazd do 30 min od wezwania.
Kontakt

CAN bez tajemnic – CZĘŚĆ 1/3



CAN bez tajemnic to seria 3 materiałów poświęconych budowie, działaniu oraz diagnostyce magistrali danych.

Z pierwszego odcinka dowiecie się jak jest zbudowana sieć, jakie są popularne usterki oraz jakich narzędzi można używać do diagnozy.
Zobaczymy również prawidłowy przebieg sygnałów oraz symulowane usterki na szynie danych High i Low speed.

Zapisy na szkolenie dostępne pod adresem : https://autonomis.pl/sklep

Serwis Naprawa Foteli Dentystycznych w Warszawie. Wprowadziliśmy serwis elementów mechanicznych i elektrycznych foteli. Naprawa lub wymiana elementów mechaniki. Naprawa lub wymiana silników sterujących. Naprawa Foteli Dentystycznych, Naprawa Foteli Elektrycznych, Naprawa Foteli w samochodzie, Naprawa Foteli Elektrycznych, Naprawa Foteli do masażu, Naprawa Foteli medycznych,

50 thoughts on “CAN bez tajemnic – CZĘŚĆ 1/3

  1. Bardzo dobry i pouczający program. chociaż mam niedosyt , byłbym bardzo wdzięczny gdyby zechciał Pan dokonać szczegółowego pokazu jak należy podpiąć oscyloskop, oraz czy czyta Pan wykresy bezpośrednio z ekranu oscyloskopu , czy może ma Pan oscyloskop skojarzony z komputerem jeśli tak to interesuje mnie czy w komputerze musi być wgrany program. Będe bardzo wdzięczny jeśli zechce Pan zaspokoić moją ciekawość. Z wyrazami szacunku T.T

  2. Trochę zamieszanie na tym rysunku o szybkim CAN 🙂 Co do 60 Ohm – to nie ma to nic wspólnego z prawem Ohma, tylko wychodzi to z wzoru na równoległe połączenie rezystorów.
    Film bardzo ciekawy, zagadnienie wytłumaczone w przystępny sposób. Pozdrawiam 🙂

  3. getełej (get away) brzmi i znaczy co innego niż, gejtway(gateway) który nie do końca tłumaczy (pomijam prędkości i inne magistrale jak FR), a raczej filtruje ruch (routing) a przede wszystkim fizycznie separuje sieci by w przypadku np zwarcia lub innego uszkodzenia podsieci nie "kłaść" całej architektury. Ale bardzo fajnie że poruszasz ten temat. Pozdrawiam

  4. W obecnie produkowanych samochodach pojawia się siec przemysłowa ethernet. "Gateway" staje się klasycznym routerem pomiędzy podsieciami. Czy zasada działania autonomicznych podsieci pozostaje taka sama?

  5. Jak ze się cieszę ze mamy polskiego” ScannerDanner „ bo w dzisiejszej technologi prawie wszystkim steruje elektronika a pan Arek ja dla nas wykłada najprościej jak się da. Tak trzymać ( czekam na dalsze filmiki).

  6. Ponieważ pada to słowo milion razy, zwróć uwagę że getaway (getełej) i gateway (gejtłej) to dwa różne słowa oznaczające zupełnie inne rzeczy. W przypadku CAN chodzi o to drugie 🙂

  7. Okiem elektronika widać jak byk że nie ma pojęcia o czym mówi. Na samym początku nie wyjaśnił że zakłócenia się znoszą (sumowanie odwróconego sygnału) tylko powiedział że "sterownik wie"… Otóż sterownik z praw fizyki nie ma najmniejszej możliwości wiedzieć czy impuls pochodzi z urządzenia czy z zakłócenia, dlatego wysyła się dwa odwrócone impulsy, po czym node odbierający "mierzy" różnicę między obydwoma przewodami. Jeśli pojawi się impuls np. dodatni na obu przewodach to różnica między przewodami wynosi 0. Dużo lepiej to wytłumaczył facet na kanale rs elektronika – być może lepiej niż ja teraz.

  8. Ciekawa i praktyczna wiedza👍😎 Co jakiś czas mam z tym styczność 🤔 Sprintery to dzień powszedni 😁 Już raz miałem zwarcie szyny can 🤔 Zapłon się włączał, rozrusznik nie kręcił i nie szło wrzucić neutralu w automacie 🤔😁 Na szczęście szło ręcznie wrzucić neutral wyłączając elektromagnes blokady sprinter 906 🤗 Paproch wpadł w rozdzielacz linii can🤔 nowy sprinter 907 w pełni elektroniczne sterowanie nie da się ręcznie neutral włączyć 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️😁

Dodaj komentarz

Zadzwoń!