Jak wymienić nagrzewnicę w OPEL ASTRA G II? How to replace a heater? System BEHR – Full Manual DIY
Skrócona wersja: https://www.youtube.com/watch?v=L9qxp2KrcC8
Tu pełny artykuł: http://www.forumwiedzy.pl/jak-wymienic-nagrzewnice-w-opel-astra-g-zafira-a-poradnik-wideo/
Instrukcja wykonania opisowa wg filmu:
1. Spuszczamy płyn z układu chłodzenia do czystego naczynia, można wykorzystać ponownie, ale zalecam wymianę na nowy.
2. Odkręcamy 2 śruby TORX T25 od odpływu klimatyzacji, które trzymają dolną część obudowy nagrzewnicy wewnątrz pojazdu (gumowa końcówka odprowadzająca wodę z klimatyzacji) od spodu samochodu na ścianie grodziowej, by móc wyciągnąć dolną obudowę nagrzewnicy (wymagany podnośnik, najlepiej podjazd lub kanał, podnośnik do wymiany kół, to bardzo niebezpieczna opcja i niewygodna!).
3. Przesuwamy fotele maksymalnie do tyłu, ew. można odkręcić po 2 śruby z tyłu fotela, które je trzymają, by wysunąć do samego końca, ale nie trzeba.
4. Zdejmujemy osłonę interfejsu OBD2, osłonę drążka zmiany biegów 2x śruba TORX T25, hamulca ręcznego (skórzane), zaślepka plastikowa i popielniczka 2X śruba TORX T25 (po odkręceniu popielniczki, ciągniemy do siebie i wyciągamy 2 wtyczki (lampka i zasilanie gniazda zapalniczki).
5. Odkręcamy cały środkowy tunel plastikowy 5 śrub TORX T25, ten od hamulca ręcznego i biegów, dopiero wówczas możemy cały tunel posunąć do tyłu i do góry, następnie wyciągnąć z auta.
6. Odkręcamy stalowe wsporniki konsoli, bez tego nie wyciągniemy nagrzewnicy i obudowy dolnej nagrzewnicy, bo blokują dostęp, 2x 2xTORX T30.
7. Zdejmujemy stalowe zaczepy 8 sztuk, dookoła obudowy nagrzewnicy i wyciągamy obudowę dolną, wysuwając w stronę gałki zmiany biegów, nie bokiem.
8. Wysuwamy plastikowy przelot powietrza wentylacji, bo blokuje możliwość wysunięcia dolnej obudowy i wysuwamy obudowę dolną w stronę gałki zmiany biegów.
9. Do rozłączenia nagrzewnicy z rurkami, podłóż ręcznik chłonny pod te połączenie, bo wyleje się płyn z rurek i szkoda byłoby zalać podłogę w samochodzie, będą parować potem szyby, zatem szmaty i ew. jakiś pojemnik się przydadzą.
10. Wyciągamy zawleczki metalowe i wysuwamy nagrzewnicę z lornetką plastikową z rurek, no i nagrzewnica z lornetką (plastikowy element łączeniowy), jest w naszych rękach 🙂
11. Wymieniamy uszczelki, czyścimy gniazda uszczelek, naklejamy uszczelkę na obudowę nagrzewnicy, tak samo jak na starej, by nagrzewnica w obudowie była w bezruchu i nie brzęczała podczas jazdy.
12. Wsadzamy nową nagrzewnicę (ew. tylko nowe o-ringi, ale czyścimy dokładnie miejsca na o-ringi) – uwaga na o-ringi, czyli gumowe uszczelki, należy nasmarować je np. wazeliną techniczną, płynem do naczyń, mydłem lub śliną, by dobrze weszły na miejsce i się nie zdeformowały od tarcia (wsuwania na siłę).
13. Wszystko składamy z powrotem tak samo, należy dobrze docisnąć nagrzewnicę na rurki i włożyć zabezpieczenia, czyli wsuwki, TU NALEŻY ZWRÓCIĆ SZCZEGÓLNĄ UWAGĘ, by wsuwki weszły za grubsze elementy rurek, bo jeśli zrobimy to źle, to powódź w samochodzie będzie na 100%
14. Wszystkie czynności składając z powrotem wykonujemy w odwrotnej kolejności, uważając, by czegoś nie urwać, zepsuć.
15. GOTOWE, zalewamy układ chłodzenia płynem do chłodnicy i cieszymy się nową lub naprawioną starą nagrzewnicą.
Najlepiej wykonywać prace na podnośniku, by mieć łatwy dostęp do odpływu klimatyzacji, który trzeba odkręcić 2 śrubami TORX za pomocą grzechotki małej, bita TORX T25 i przedłużki lub dwóch. Można odkręcić śruby bez podnośnika warsztatowego, za pomocą podnośnika do kół wsuwając się pod auto, ale należy samochód idealnie zabezpieczyć kobyłkami i dodatkowym zabezpieczeniem w postaci klocków drewnianych, zalecam jednak podjazd lub garaż z kanałem.
https://aparts.pl/partscatalogue/54279-nrf-wymiennik-ciepla-ogrzewanie-wnetrza,11-54279-0205-00467–54279~2NRF.aspx#transport-tabs-1
Opel zastosował w swoich samochodach dwa systemy „rodzaje” wymienników ciepła opisywany BEHR oraz DELPHI.
Oba wymienniki różnych producentów są dostępne w ofercie aparts.pl w dziale: ogrzewanie/wentylacja.
W sklepie www.APARTS.pl na końcu zamówienia wpisz FORUMWIEDZY i dostaniesz dodatkowy rabat, POLECAM!
Jeżeli uszkodzony jest elektrozawór przed nagrzewnicą, to wymienia się ten element na adapter bez silnika, ponieważ opel wycofał elektrozawory. Tu link do przykładowej oferty sprzedaży na allegro: https://allegro.pl/oferta/adapter-zawor-nagrzewnicy-behr-opel-zafira-astra-g-6232007386
Nie zapomnijcie oglądając filmy z poradnikami na moim kanale ForumWiedzy.pl na YouTube kliknąć guzika pod filmem o nazwie SUBSKRYBUJ, byś był zawsze na bieżąco z nowymi praktycznymi poradnikami.
Szerokości i do zobaczenia w kolejny odcinku 🙂
———
#OpelAstraG #OpelAstra #AstraG #Opel #Vauxhall #Astra #Motoryzacja #Auto #Poradnik #Manual #Tutorial #Instrukcja #NaprawSam #SamNaprawiam #DIY #DoItYourself #ZróbToSam #ForumWiedzy #JakNaprawić #JakWymienić #Wymiana #Naprawa
#ForumWiedzy #Informacja #YouTube
#Opel #Astra #AstraG #Ecotec #16v #ZróbToSam #OpelAstraG
Serwis Naprawa Foteli Dentystycznych w Warszawie. Wprowadziliśmy serwis elementów mechanicznych i elektrycznych foteli. Naprawa lub wymiana elementów mechaniki. Naprawa lub wymiana silników sterujących. Naprawa Foteli Dentystycznych, Naprawa Foteli Elektrycznych, Naprawa Foteli w samochodzie, Naprawa Foteli Elektrycznych, Naprawa Foteli do masażu, Naprawa Foteli medycznych,
Cześć mam pytanie po wyciągnięciu tych dwóch zawleczek z rurek i odchyleniu nagrzewnicy lekko na dół ,żeby wyszła z obudowy próbuje ją wyciągnąć do tyłu, ale za cholerę nie chce zejść z tych rurek.
Czy tam jeszcze coś trzyma, jest to wersja z tym silniczkiem.
Proszę o pomoc bo auto rozbebeszone a jutro chcialem jechać po czesci a bez wyjecia tego to moge sobie iść ba ryby ewentualnie.
Niestety w 2006r wygląda to trochę inaczej ( https://youtu.be/9jXUFAaEO_M ). Aby wyjąć te zawleczki użyłem scyzoryka monterskiego unosząc nie cały centymetr do góry, a następnie śrubokrętem obróciłem oczko o 90 stopni i zacząłem ciągnąć przecinając do dołu. Wyskoczyły. Trzeba tylko uważać na rurki.
Witam. Jestem posiadaczem również astry g w wersji elegancję 1,6 75KM, to już drugi egzemplarz. Niestety ten jest bardziej kapryśny, wymieniałem filtr kabinowy i niestety jest tam mokro, czy do wymiany jest nagrzewnica? Drugi problem to regulacja ciepło zimno, coś brzęczy, chalasuje. Tylko w jednej pozycji nie słychać pstrykania. Prosiłbym bym o pomoc co może być przyczyną.
Super wytłumaczone krok po kroku. Czeka mnie niestety takie rozbieranie, ponieważ zauważyłem u siebie ubytek płynu chłodniczego i mokrą z lewej strony od kierowcy wykładzinę i dywanik. Dzięki wielkie!
Bogdan a jest jakiś sposób poza jej demontażem żeby spuścić płyn z nagrzewnicy ?
Umyć ręce żeby tłuste nie były i palec umoczyc w oleju silnikowym żeby uszczelkę założyć no mistrzostwo. Niewiem dlaczego takie filmy mi się wyświetlają.
Po wymianie nagrzewnicy leci dużo bardziej gorące powietrze? Jest duża różnica przed wymianą a po wymianie?
Świetny filmik 🙂 niestety u mnie naprawa nie przebiegła tak sprawnie. Niestety na łączeniu rurek aluminiowych z lornetką cały czas mam wyciek. Bardzo mocno dociskam lornetkę z nagrzewnicą a wyciek w dalszym ciągu się pojawia. Nie mam pojęcia co robię źle 🙁
No tak, super wszystko… ale jak zakładać zawleczki w tym ciu..tym miejscu i do tego w jeszcze w pionie to już nie pokazano…
Ну брат ты мне очен помог👍Рахмет!
Антифриз можно не сливать, а отсоединить шланги подачи и обратки на радиатор печки в моторном отсеке (под капотом). Но, предварительно, откачать антифриз из расширительно бачка.
Awesome video. I am going to try this today! Thanks for the help!
Спасибо за видео!!!!!!!!!
Witam. Mam także Astrę G z tym samym silnikiem z 99 roku. Wtedy montowali lornetki z elektrozaworem, który wycofali i do kupienia jest tylko bez elektrozaworu. Czy można je tak po prostu zamienić? 🤔
Czy w astrze z klimatyzacja ręczną wygląda t tak samo ?
Witam, mam zapytanie mianowicie, czy po demontażu nagrzewnicy powinna być pełna płynu? Czy tylko śladowe ilości?
czesc bardzo fajne video. mam pytanie ja mam astre g i nic v salonie nie gzeji nagzevnica. jeden majster v sevisu muvil ze jest zaslonka i ze tam paralon osypavszysia i dla tego v salonie zimnu . ptanie takie jezeli calkiem v srodku zimno to napewno czeba wymieniac ta nagzevnice czy nie? tu jest napewno duzo pracy i chcesia byc pewnym czy naprawde problem w nagzevnicy. pszepraszm za bledy ja jestem Litwy
Stary filmik, ale dzięki niemu dzisiaj wyjąłem nagrzewnice. Auto z 2001 roku, ale na nagrzewnicy data 2017 czyli poprzedni właściciel wymieniał już.
Ale źle to zrobili i ciekło mi dopływu. Może nie docisneli do końca nagrzewnicy.
Dla pewności chce wymienić oring. Zna ktoś ich wymiar? Jakie są w oryginale? Bo zestaw naprawczy składający się z 4 oringow i 4 zawleczek za 50zl to jakaś kpina.
Dobiorę pewnie po starych, ale dla pewności dobrze byłoby znać ich wymiar.
U mnie nagrzewnica sprawna, ale padł elektrozawór i musiałem ją zdjąć. Dzięki filmowi poszło szybciej, dzięki 🙂 Tak odnośnie tego elektrozaworu to się podzielę wiedzą… Od 2000 albo 2001 roku ze względu na dużą awaryjność ten elektrozawór nie jest montowany i nie ma możliwości kupić go w oryginale, jedynie używane, ale też mało kto ma chęć żeby go wyjąć. Opel zaleca usunięcie tego elektrozaworu w przypadku jego awarii i zastąpienie go elementem o numerze GM 9119164. U siebie zastosowałem i działa bezproblemowo.
Dzień dobry przyjacielu, pozdrowienia z Meksyku.
Dzisiaj odinstalowałem grzejnik z twoją pomocą, dziękuję bardzo!
Mój samochód to Astra g 2001 confort. Mam wątpliwości i że wymagana była tylko zmiana zaworu Behr, grzejnik jest w porządku, chciałem tylko zapytać, jaką taśmę można wymienić, aby zastąpić tę z grzejnikiem, czarną taśmą
Good morning friend, greetings from Mexico.
Today uninstalled my radiator with your help, thank you very much!
My car is a 2001 Astra comfort. I have a doubt and it is that only the change of the Behr valve was required, the radiator is fine, just that I wanted to ask, what kind of tape can be put to replace the one that has the radiator, the black tape
Спасибо, может кто нибудь смог бы сделать субтитры на русском, было бы круто для русскоязычной аудитории
Спасибо,очень помогли этим видео.
Спасибо за видео!
Dzięki Bogdan, dałem radę wymienić sam nagrzewnice. Lekko nie było ale dzięki Twojemu poradnikowi dałem radę a dumny jestem strasznie hehe
Ja mam wymieniona nagrzewnice i oringi 2 razy i nadal jest mokro pod dywanikami doradzi ktoś co zrobić aby było dobrze
Cześć Bogdan. Mam techniczne pytanie. Nie posiadam kanalu ani podjazdu, a nie chce robic tego na lewarku, czy moge podjechac do sąsiada i odkrecic odplyw klimy bez spuszczania płynu chłodniczego? Czy jest on w jakis sposob połączony? Nie moge stac w garazu u Niego wiec wykrecilbym soboe tylko ten odplyw i wrócił do swojego garażu. Bede wdzieczny za podpowiedz.
Ps. Już sprawdziłem ryzykując i można… 🙂
What is the thing that you stick to the heating matrix for?
Jeżeli uszkodzony jest elektrozawór przed nagrzewnicą, to wymienia się ten element na adapter bez silnika, ponieważ opel wycofał elektrozawory. Tu link do przykładowej oferty sprzedaży na allegro: https://allegro.pl/oferta/adapter-zawor-nagrzewnicy-behr-opel-zafira-astra-g-6232007386