KRĘCI, NIE ODPALA – PEUGEOT 407 307 CITROEN C4 C5 awaria bsi bsm pompa paliwa – NAPRAWA W 5 MINUT
W tym filmie pokażę Wam jak uruchomić PEUGEOT 407, 307, CITROEN C4, C5 w przypadku uszkodzenia modułu BSI, BSM. To bardzo częsta awaria unieruchamiająca samochód. Uszkodzeniu ulega przekaźnik w module BSI / BSM odpowiadający za pracę pompy paliwa – brak napięcia na bezpieczniku pompy paliwa. Wymiana lub naprawa tego przekaźnika to bardzo problematyczny proces. Rozwiązanie, które zastosowałem, pozwala na szybkie uruchomienie auta w ok. 5-10 minut i dalszą bezproblemową jazdę.
Moduły, które ulegają uszkodzeniu zazwyczaj kryją się pod następującymi symbolami:
BSM-L02-00 9656086180
BSM-L01-00
BSM-L04-00
BSI-S02-00
Lista błędów, które pokazał komputer:
P2143 – zawór EGR; zbyt niski sygnał
P0201 – Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 1 – Cylinder 1
P0203 – Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 1 – Cylinder 3
P0204 – Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 1 – Cylinder 4
P0202 – Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 1 – Cylinder 2
P0444 – Przerwa w obwodzie zaworu przewietrzającego w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa
P0351 – Cewka zapłonowa A – usterka w obwodzie pierwotnym lub wtórnym
P0352 – Cewka zapłonowa B – usterka w obwodzie pierwotnym lub wtórnym
Poniżej linki do filmów, które pokazują jak naprawić uszkodzony przekaźnik:
Naprawa BSM BSI UCH Citroen C4 – https://youtu.be/CdK8FSH3DcM
Regeneracja naprawa BSM Citroen c5 II – https://youtu.be/_16V_HtZVnQ
#peugeot #citroen #naprawa #BSM #BSI
Serwis Naprawa Foteli Dentystycznych w Warszawie. Wprowadziliśmy serwis elementów mechanicznych i elektrycznych foteli. Naprawa lub wymiana elementów mechaniki. Naprawa lub wymiana silników sterujących. Naprawa Foteli Dentystycznych, Naprawa Foteli Elektrycznych, Naprawa Foteli w samochodzie, Naprawa Foteli Elektrycznych, Naprawa Foteli do masażu, Naprawa Foteli medycznych,
UWAGA!!! Na tym patencie jeżdżę do dzisiaj 21.06.2021, czyli już 9 m-cy, bez najmniejszych problemów 🙂 Awaria silnika, która się wyświetlała zniknęła mi po kilku dniach, jak wjechałem na tzw. kocie łby, czyli wstrząsy prawdopodobnie rozkleiły styki przekaźnika, ale profilaktycznie zostawiłem to obejście 🙂 Pozdrawiam wszystkich "miłośników" francuzów 🙂
P.S. Jak ktoś ma jakieś pytania związane z peugeot 407, 1.8 116KM to mogę opowiedzieć o różnych problemach jakie mnie spotkały przez 4 lata użytkowania od przebiegu ok. 200k km, bo jest o czym opowiadać. Pytajcie w komentarzach 😉
Wystarczy troche gazu dodać 🙂 taki babski tip przypadkowo odkryty mialam auto kilka dni na poczatku myslalam ze to wina baterii w kluczyku bo mialam komunikat plip baterry zmienilam kluczyk na ten bez pilota i problem dalej byl nie przy kazdym odpalaniu ale stres mialam a jezdzic musialam 😀 i tak w pewnej sytuacji z wkurzenia nacisnelam gaz i mowie gnoju jedź! I zalapal 🙂 sytuacja powtórzona kilka razy ale wiadomo elektryk go nie ominie 😉 😉
Dzięki wielkie. Miałem taki cyrk w cytrynie, masakra raz odpalał raz nie. Potrafił na rondzie zdechnąć silnik i nic musiałem spychać auto. Czysta loteria. Już byłem umówiony do mechanika skasował by mnie pewnie za modul cały i robociznę,a tak temat załatwiony
Mylisz BSI z BSM ale poza tym łapka w górę. Wyśledziłem angielskiego mechanika który zrobił to na zewnętrznym przekaźniku. Pewnie ciut lepiej, ale sam pisał że klient chciał tanio i że to brudny hack. Ciekawe co na dłuższą metę się pieprzy przez takie ominięcie sekcji BSM.
Dzięki za ten film. U mnie już mechanik rozkładał ręce bo wszystko co możliwe było sprawdzone po czym znalazłem to rozwiązanie. Auto znów śmiga bez problemu. Peugeot 407 2.0 benzyna
Jeśli auto działa ale pali na 3 gary, wymieniłem cewke na nową i świece i co jakiś czas to samo pochodzi chwile na 3 gary, przejadę trochę i się naprawia. Po chwili znowu to samo. jakieś pomysły? może to być od tego przekaźnika?
W komorze silnikami jest moduł Bsm i produkowany jest przez niemiecką firmę simens, a moduł bsi jest w kabinie pod kierownica po lewej stronie.
Witam czy wiesz może co zrobić by odpalić 307 2003r 1.6 16v benzyna wymieniony Aku. Kręci ale nie odpala nie działa pilot nie działają szyby elektryczne
Panowie ten sam problem 1.6hdi Partner 2009r. Czy trzeba szukać bezpiecznikow ? Czy to będą identyczne bezpieczniki
Mi padla wentylacja kabinowa i klimatyzacja – przepalony wtyk w skrzynce. Miałbyś jakieś rozwiązanie? Mam zrobione kolanko, ale bardzo zle bo wentylacja chodzi nawet po wyłączeniu auta – wiec nie mogę korzystać bo boję sie o akumulator. – CITROEN C4 1.6 BENZYNA
Żle. Nigdy nie pożyczajcie prądu z sąsiada. Napięcie bierzcie z tej przepięknej centralnej wtycznki na samiuśkim środku. Tam jest MASTER po kluczyku. Ten najprawdopodobniej niebieski przewód to + zasilający cały moduł a przekaźnik jest zasilony bezpośrednio z niego. Dosłownie. Ten przekaźnik jest zbędny bo dosłownie przekręt kluczyka załącza go i daje napięcie na pompę. Mam C5 i latam na tym już 3ci rok i jest prima sort. Kabelek sugeruję w okolicy 2×0.8 jak do ledów bo się nic nie grzeje a wchodzi jak złoto pod uszczelką wtyczki ale paczajcie na jakość miedzi. Czysta nie grzeje się a byle gówniany kabel niestety robi się ciepły więc się upali. Zanim podłączycie ten kabelek pod bezpiecznik sprawdźcie multimetrem czy napięcie jest plusowe. Jak się pomylicie ilość błędów uniemożliwi pracę silnika bez kasacji tych błędów. Koszt ŻADEN!!!
Witam . Problem dalej jest bo prąd w tym małym bezpieczniku jest cały czas a auto odpala raz na 10 razy.
Panowie mam problem w 407 2.0hdi z odpalaniem czasami odpali od strzała czasami muszę próbować 10 razy, nie pomaga długie kręcę ie po prostu trzeba wyłączyć zapłon włączyć i odpala normalnie. Błędów brak, czy ten przekaźnik odpowiada też za zasilanie układu paliwowego w dieslu?
Witam autora z góry dziękuję stało mi się to wczoraj zrobiłem wszystko według poradnika, mam pytanie czy nadal Pan jeździ na tym patęcie?
Dzięki serdeczne za poradę. Dziś ten patent zastosowałem w cytrynie. Ożył 😁
Pokazujesz BSM a gadasz o BSI 😂😂
Mam identyczny problem w peugeot 1007 1.4 benzyna. Niestety wydaje mi się, że słychać pompę po uruchomieniu stacyjki.
Konkretnie i na temat bez zbędnej filozofii polecam
Witam. Czy auto z uszkodzonym bsm powinno zapalić na plaka ?
Witam a co z dieslem 1.6? Brak komunikacji z bsi?
Dzięki za ten filmik bardzo mi pomógł!!! Kabelek lepiej przylutowac . Ave Ty !!!
Citroen C4 2005 1.4 benzynowy – ta sama przypadłość. Po zastosowaniu tego patentu – jak ręką odjął ! Dzięki serdeczne !
Zrobić bsm to 15 min roboty nie trzeba roscinac i nie potrzebne jednak to mostkowanie😁
Nie działa mi nawiew w Citroen C4 I 2005r. Znasz patent na naprawę tego. Elektronik stwierdził że właśnie ta skrzynka do wymiany.
Miałem to samo. Użyłem zapasowego kluczyka i auto odpala normalnie. Problem w spalonej cewe imobllizera. Imoblizzer widzi kluczyk jako nieorgynalny i nie daje zasilania na pompe
Dalej autor korzysta z tego rozwiązania ? Bo niestety też mnie to dopadło a ceny tych skrzynek to jest jakiś nieśmieszny żart i się zastanawiam czy nie zastosować takiego rozwiązania.
Super materiał, w przyszłości może mi się przydać
W fiacie scudo też jest taki sam moduł też nagle przestał mi palić, zaraz wyprubuje
Wytłumaczone łopatologicznie zrozumie nawet laik 👍💪🙋
Witam. Czy diesla 2.0 HDI to dotyczy?
Dziękuję zrobiłem tak samo odpalilem
Świecił ci się check wcześniej? Mój też jeździł i pojechałem do rodziny i tam został nie odpalił pompki też nie słychać to pewnie też to tylko ja mam 2.0 akurat
U mnie niestety z dwa lata temu miałem taka sytuację z Peugeot 301 auto pojechało do ASO i skasowali mnie 2500zl za wymianę jakiegoś magnesu na wale bo był pęknięty .
Dzięki za praktyczny pokaz bez godzinnego teoretyzowania ! – zaskoczył mnie 508 takim samym objawem i brakim możliwości odpalenia. Twoja porad pomogła ! Fajnie że go nagrałeś. Dziękuję !
Podobnie w Citroenie Xara 1.6 pofift 110km też można zmostkować 2 bezpieczniki w przypadku awarii bsi i będzie chodził. Mi ogarnął Bsi znajomy elektronik za 100-wymienił 2 przekaźniki diodę i rezystory. I zworkę można było zdjąć 🙂
Ciekawe czy dodatkowe obciążenie innego przekaźnika nie spowoduje jego rychłego uszkodzenia? Myślę że należy to traktować jako szybka naprawę na chwilę, a docelowo użyć tego bypassu do wysterowania dołożonego przekaźnika.
Dzięki ale za późno obejrzałem miałem to samo i skończyło się na wymianie BSI niestety ten typ tak ma a BSI jest produkcji SIMENSA
XMV6MK2 143TYS z niemiec DOKUMENTY tiv 2lata 2020RPONAT 211tys.przekaznik (cewka)kodu silnika
Bsm
Spoko film, spoko pomysł – głos też znajomy, jakby z łowców okazji?
Ja bym chętnie zobaczył podstawy używania Diagboxa/Lexia 😉